AMPLIAR NOTÍCIA
El Rodalies RENFE de Barcelona, el més car i amb més mal servei
Arran del mal servei endèmic de la xarxa ferroviària estatal, que ha esdevingut d’actualitat els darrers dies, des de l’Espai Jove de la Intersindical-CSC denunciem l’actitud de RENFE i de l’ADIF –que és l’empresa que gestiona les infrastructures ferroviàries- vers Catalunya, ja que és on el preu del viatge en Rodalies és el més car de l’Estat. Com s’està veient, el conflicte amb el servei de trens de rodalies és diari, fet aquest que fa massa temps que dura i que s’ha anat deixant fins que ha començat a esclatar.

Fent una comparativa de preus entre els principals serveis de rodalies de RENFE de l’Estat, les diferencies tant en la modalitat de bitllet senzill com en la modalitat de bitllet mensualitat, és el servei de Barcelona, gairebé en totes, el més car amb diferència. Arribant a diferències de fins a 25 Euros entre bitlles mensuals equivalents.

Taules Comparatives: Diferència de preus

Bitllet senzill (només anada):



Bitllet Mensual:



Veient aquestes taules, juntament amb el servei que presta RENFE i l’ADIF a Catalunya. L’Espai Jove de la Intersindical-CSC

Denunciem:

Que actualment, la xarxa de trens no dóna una resposta adequada a aquestes necessitats. Per aquest motiu volem fer palès el nostre malestar davant la situació d’inversions que pateix el servei de Rodalies de Barcelona, servei utilitzat diàriament per milers de catalans i catalanes, envers el Tren d’Alta Velocitat (TAV).

Que el TAV no reuneix els requisits d’un tren social. No dóna resposta a les necessitats del transport de mercaderies i persones, es limita a la connexió de capitals, no forma part d’un disseny integral del transport, té enormes impactes mediambientals i comporta un gran cost econòmic.

Que el 80% del territori no té accés a una xarxa ferroviària
que enllaci capitals de comarca com Solsona, Berga, La Seu, La Bisbal
d'Empordà o Gandesa amb la resta del país.

L’actitud passiva del govern espanyol davant d’aquest fet, entenent que en aquest moment és ell el que té les competències exclusives en aquesta matèria.

Reclamem:

1. La necessitat de potenciar el tren com a mitjà de transport més adequat per a cobrir les necessitats econòmiques i socials del país, des de la premisa que un bon servei de rodalies a l'area metropolitana és indispensable com a treballadors/es per arribar als nostres centres de treball sense haver d'utilitzar el cotxe.

2. La transferència de competències en matèria de trens per a la gestió correcte d’aquest servei d’ús públic per als ciutadans i ciutadanes de Catalunya.

3. Posar fi a l’espoli fiscal per tal de poder gestionar els nostres propis recursos sense la necessitat de passar per Madrid o París, així com el potenciar la xarxa ordinària de ferrocarrils del país, que en el cas de Catalunya també inclou els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), envers el TAV.
02-03-2007
Països Catalans
 
Opinió

De lluites socials en temps de retallades de drets i d’efervescència nacional
Roger Tugas
Portaveu Nacional

Supeditats en la resposta
Gerard Rabat
Secretari d'Acció Sindical


La Intersindic@l
SUBSCRIU-TE AL
BUTLLETÍ ELECTRÒNIC
DE LA INTERSINDIC@L
Agenda



  ESPAI JOVE de la Intersindical-CSC · Carrer de Villarroel, 45, entresòl · 08011 Barcelona · Tel. 934813660